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タイトル: 駒井哲郎とルドンの「黒」
タイトル(その他言語/よみかな): Tetsuro Komai and Redon’s Noirs
著者名: 中谷, 伸生
著者の別表記: NAKATANI, Nobuo
キーワード: 駒井哲郎
ルドン
ヨハネ黙示論
共時性
文化交渉学
関西大学
Kansai University
論文発行年月日: 2017年3月31日
出版者: 関西大学大学院東アジア文化研究科
雑誌名: 東アジア文化交渉研究 = Journal of East Asian cultural interaction studies
巻: 10
開始ページ: 69
終了ページ: 86
抄録: Japanese print artist Tetsuro Komai found inspiration in the darkness of Noir drawings and lithographs by 19th-century French printmaker Odilon Redon. This paper, however, does not intend to provide commentary on Komai’s work influenced by Redon. Instead, it argues that Komai and Redon both depicted their own version of “darkness” with black, by referring to Redon’s Noirs. The ultimate goal is to reveal how the two print artists who lived in different times were touched by a common genius, so to speak, and essentially produced black artworks synchronically.
内容記述: 文部科学省グローバルCOEプログラム 関西大学文化交渉学教育研究拠点
松浦章教授古稀記念号
[東アジアの言語と表象]
資料種別: Departmental Bulletin Paper
URI: http://hdl.handle.net/10112/10911
ISSN: 18827748
書誌レコードID: AA12327433
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:東アジア文化交渉研究-第10号

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