関西大学学術リポジトリ >
0400 東西学術研究所 >
関西大学東西学術研究所紀要  >
関西大学東西学術研究所紀要 -第50輯 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10112/11252

タイトル: 源豊宗の美術史の形成をめぐって : その人物と学問
タイトル(その他言語/よみかな): The Formation of Minamoto Toyomune's Art Historical Study : Personality and Scholarship
著者名: 施, 燕
著者の別表記: SHI, Yan
キーワード: 関西大学
Kansai University
源豊宗
Minamoto Toyomune
秋草の美学
"the Aesthetic of Autumn Flowers"
『佛教美術』
Japanese Buddhist Art
『日本美術史図録』
An Illustrated History of Japanese Art
『日本美術史年表』
Chronological History of Japanese Art
論文発行年月日: 2017年4月1日
出版者: 関西大学東西学術研究所
雑誌名: 関西大学東西学術研究所紀要
巻: 50
開始ページ: 189
終了ページ: 208
抄録: The Japanese art historian Minamoto Toyomune (1895‒2001) is known for putting out a volume known as "Aesthetic of Autumn Flowers" (「秋草の美学」), which describes unique characteristics of Japanese art, specifically the autumn flower motif as a typical symbol of the Japanese aesthetic sense throughout art history. Prior to elucidating the aesthetics of autumn flowers created by Minamoto, it is an indispensable step to first learn about the formulation of his study. The purpose of this paper is to outline the personality and scholarship of Minamoto to discover the how and why behind his "Aesthetic of Autumn Flowers."
資料種別: Departmental Bulletin Paper
URI: http://hdl.handle.net/10112/11252
ISSN: 02878151
書誌レコードID: AN0004709X
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:関西大学東西学術研究所紀要 -第50輯

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KU-0400-20170401-22.pdf597.48 kBAdobe PDF
見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください ご利用にあたって PAGE TOP