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タイトル: 近代日本における中国戯曲研究 ― 青木正児とその著作を中心にして―
タイトル(その他言語/よみかな): Chinese Drama Research in Japan’s Modern Period ―Mainly on Masaru Aoki and His Writings―
著者名: 辜, 承堯
著者の別表記: GU, Chengyao
キーワード: 青木正児
王国維
狩野直喜
『支那近世戯曲史』
日本戯曲研究
関西大学(Kansai University)
論文発行年月日: 2015年11月1日
出版者: 関西大学大学院東アジア文化研究科
雑誌名: 文化交渉 : Journal of the Graduate School of East Asian Cultures : 東アジア文化研究科院生論集
巻: 5
開始ページ: 95
終了ページ: 112
抄録: Japanese scholars began their studies of Chinese drama in the Meiji period. After the Meiji Restoration, Japanese academia became significantly influenced by Western academic methods, and as a result of this aspects of folk culture such as drama became an important object of study in the field of Chinese literary studies. Masaru Aoki (1887-1964)was a famous researcher of Chinese drama in Japan’s modern period. Through Aoki’s writings and the recollections of his family and close friends, this paper shall attempt to outline the contours of Aoki’s Chinese drama research. Through an analysis of Aoki’s major works (Shina kinsei gikyoku shi), the author will clarify the approach and problems that, are characteristic of Aoki’s drama research.
内容記述: 東アジアの思想と構造
資料種別: Departmental Bulletin Paper
URI: http://hdl.handle.net/10112/10019
ISSN: 2187-4395
書誌レコードID: AA12712795
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:文化交渉 : 東アジア文化研究科院生論集-第5号

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