関西大学学術リポジトリ >
1100 学部・機構・専門職大学院 >
総合情報学部 >
情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要 >
情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要 -第27号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10112/11879

タイトル: New Service Development and Diversification Strategy : Particularities of Insurance Marketing and Bancassurance/Assurbanque in France
著者名: KAMEI, Katsuyuki
著者の別表記: 亀井, 克之
キーワード: 関西大学
Kansai University
論文発行年月日: 2007年7月20日
出版者: 関西大学総合情報学部
雑誌名: 情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要
巻: 27
開始ページ: 1
終了ページ: 25
抄録: New services are often the result of an innovation introduced by a diversification strategy. In this study, key factors for the success of the diversification strategy are identified through case studies of diversification between the insurance services industry and the banking services industry in France. Preceding the case studies, this study points out the particularities of insurance marketing and the French insurance market. Insurance marketing has a duality involving a subscription stage and one of claims servicing. The French insurance market is particular, given its variety of distribution channels. Case studies of Credit Agricole and AGF identify the key factors (appeal, brand, concept, consistency, credibility, differentiation, and education) of new service management based on the diversification strategy. In conclusion, this study clarifies the significance of service innovation, which lies in the promotion of value for customers in the market as a whole.
資料種別: Departmental Bulletin Paper
URI: http://hdl.handle.net/10112/11879
ISSN: 1341156X
書誌レコードID: AN10484636
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:情報研究 : 関西大学総合情報学部紀要 -第27号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KU-1100-20070720-01.pdf1.52 MBAdobe PDF
見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください ご利用にあたって PAGE TOP