関西大学学術リポジトリ >
1100 学部・機構・専門職大学院 >
東アジア文化研究科 >
文化交渉 : 東アジア文化研究科院生論集 >
文化交渉 : 東アジア文化研究科院生論集-第8号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10112/16408

タイトル: 菱田春草の初期作品について : 東京美術学校期を中心に
タイトル(その他言語/よみかな): Hishida Shunsō's Early Works : Focusing on the Tokyo Bijutsu Gakko
著者名: 田邉, 咲智
著者の別表記: TANABE, Sachi
キーワード: 菱田春草
岡倉天神
橋本雅那
東京美術学校
こころもち
関西大学
Kansai University
論文発行年月日: 2018年11月30日
出版者: 関西大学大学院東アジア文化研究科
雑誌名: 文化交渉 : Journal of the Graduate School of East Asian Cultures : 東アジア文化研究科院生論集
巻: 8
開始ページ: 51
終了ページ: 71
抄録: This research is a consideration of the early works of the modern Japanesestyle painter, Hishida Shunsō (1874-1911), who played an active part in the Meiji era art scene. Particular emphasis will be placed on the works of Shunsō, who was enrolled in Tokyo Bijutsu Gakko (Tokyo School of Fine Arts). Previous research on Shunsō has mainly focused on two areas: on moro-tai painting techniques and the study of the artist's later works. In particular, a focus on moro-tai painting techniques forms the basis of most of the research conducted on Shunsō. Because of this, Shunsō's early works have been largely ignored. In this paper, the education that Shunsō received at Tokyo Bijutsu Gakko, and an analysis of his early works, are therefore afforded much consideration in this paper. For instance, the ideals of Okakura Tenshin (kakuzō) (1863-1913), who served as the principal of Tokyo Bijutsu Gakko at that time, are analyzed. From these considerations, the intention of Shunso's early works becomes clear.
内容記述: 東アジアの言語と表象 (East Asian languages and Representations)
資料種別: Departmental Bulletin Paper
URI: http://hdl.handle.net/10112/16408
ISSN: 21874395
書誌レコードID: AA12712795
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:文化交渉 : 東アジア文化研究科院生論集-第8号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KU-1100-20181130-04.pdf4.5 MBAdobe PDF
見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください ご利用にあたって PAGE TOP