関西大学学術リポジトリ >
1100 学部・機構・専門職大学院 >
外国語学部 >
関西大学外国語教育研究 >
関西大学外国語教育研究-第17号 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10112/768

Title: The Interplay of Classroom Anxiety, Intrinsic Motivation, and Gender in the Japanese EFL Context
Other Titles: 日本人英語学習者における外国語不安と学習動機の関係と性差
Authors: Yashima, Tomoko
Kimberly A., Noels
Shizuka, Tetsuhito
Takeuchi, Osamu
Yamane, Shigeru
Yoshizawa, Kiyomi
Author's alias: 八島, 智子
キンバリー, ノエルズ
靜, 哲人
竹内, 理
山根, 繁
吉澤, 清美
Keywords: language anxiety(外国語不安)
L2 learning motivation(第2言語学習動機)
Self-determination theory(自己決定論)
intrinsic motivation(内発的動機)
FLCAS(外国語教室不安尺度)
Issue Date: Mar-2009
Publisher: 関西大学外国語教育研究機構
出版者の別表記: Institute of Foreign Language Education and Research Kansai University
Shimei: 関西大学外国語教育研究
Volume: 17
Start page: 41
End page: 64
type: Departmental Bulletin Paper
URI: http://hdl.handle.net/10112/768
ISSN: 13467689
NCID: AA11583868
Text Version: publisher
Appears in Collections:関西大学外国語教育研究-第17号

Files in This Item:

File Description SizeFormat
KU-1100-2009300-.pdf640.35 kBAdobe PDF
View/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback Terms and Conditions of Use PAGE TOP