関西大学学術リポジトリ >
1100 学部・機構・専門職大学院 >
外国語学部 >
外国語学部-雑誌発表論文等 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10112/801

タイトル: Clarifying the differences in learning EFL reading strategies : An analysis of portfolios
著者名: IKEDA, Maiko
TAKEUCHI, Osamu
著者の別表記: 池田, 真生子
竹内, 理
キーワード: Reading strategies
Portfolios
Learners'English proficiency level
論文発行年月日: 2006年9月
出版者: Elsevier Ltd.
雑誌名: System
巻: 34
号: 3
開始ページ: 384
終了ページ: 398
抄録: The aim of this study is to reveal the differences in the process of learning reading strategies by EFL learners whose English proficiency levels differ. For this purpose, portfolios made by 10 Japanese female college students learning English (five in the higher proficiency group and the other five in the lower) were analyzed. The results found six prominent differences between the two groups. The first difference is the amount of description recorded in each portfolio. The second, third, and fourth differences concern the understanding of the purpose and the merit of each strategy use, of the conditions in which each strategy is used effectively, and of the combined use of strategies. Also, the timing for and the method for evaluating efficacy of strategy use are different between the two groups. After the full descriptions of these six differences with samples from portfolios, some pedagogical and research implications for strategy instruction are made.
資料種別: Journal Article
著作権等: (c) 2006 Elsevier Ltd. All rights reserved.
URI: http://hdl.handle.net/10112/801
DOI: doi.org/10.1016/j.system.2006.04.007
ISSN: 0346251X
著者版フラグ: author
出現コレクション:外国語学部-雑誌発表論文等

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KU-1100-20060900-00.pdf603.95 kBAdobe PDF
見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください ご利用にあたって PAGE TOP