関西大学学術リポジトリ >
1100 学部・機構・専門職大学院 >
商学部 >
Kansai University Review of Business and Commerce >
Kansai University Review of Business and Commerce-No.16 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10112/9537

タイトル: Social Accounting for Nonprofit Organizations: Visualizing the Invisible Value of Social Impacts
著者名: BABA, Hideaki
ISHIDA, Yu
AOKI, Takahiro
著者の別表記: 馬場, 英朗
石田, 祐
青木, 孝弘
キーワード: social accounting
social value statement
social value index
accounting for volunteer contributions
social return on investment (SROI)
論文発行年月日: 2015年3月
出版者: Faculty of Commerce, Kansai University
雑誌名: Kansai University review of business and commerce
巻: 16
開始ページ: 1
終了ページ: 22
抄録: 欧州を中心に議論されている社会的企業の判定基準を手掛かりに、NPOが生み出す社会価値を貨幣的に測定し、社会価値を評価する指標を試算することに取り組んだ。Traditionally, financial accounting records revenue and expense based on present or future income and expenditure. Nonprofit organizations have not been able to accurately inform stakeholders of their social activities because of the limited nature of financial reporting. To address this issue we focus on social accounting methods to calculate invisible social costs and benefits using the ‘social value’ concept. In our case study, experimental analysis of a social value statement found total inputs, including volunteer activities and out-of-pocket expenses, were five times higher than actual expenditure. Furthermore, findings indicate the social value statement expands social accounting methods and verifies invisible community contributions by nonprofit organizations.
資料種別: Departmental Bulletin Paper
URI: http://hdl.handle.net/10112/9537
ISSN: 13448455
書誌レコードID: AA11662421
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:Kansai University Review of Business and Commerce-No.16

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KU-1100-20150300-01.pdf181.26 kBAdobe PDF
見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください ご利用にあたって PAGE TOP