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タイトル: 藤原時代と芸術的意欲をめぐって ―源豊宗の美術史観を踏まえて
タイトル(その他言語/よみかな): On the “Artistic Will” and the Fujiwara Period Focusing on Minamoto Toyomune’s View of Art History
著者名: 施, 燕
著者の別表記: SHI, Yan
キーワード: 藤原時代
日本美術
芸術的意欲
「秋草の美学」
関西大学(Kansai University)
論文発行年月日: 2014年9月30日
出版者: 関西大学大学院東アジア文化研究科
雑誌名: 文化交渉 : Journal of the Graduate School of East Asian Cultures : 東アジア文化研究科院生論集
巻: 3
開始ページ: 41
終了ページ: 53
抄録: The Japanese art historian Minamoto Toyomune(1895-2001), proposed “the aesthetics of autumn flowers”(akikusa no bigaku) as being a unique characteristic of Japanese art. After researching each era of art history since the Fujiwara period, Minamoto came to regard the motif of “Autumn Flowers” as a representational symbol of the Japanese aesthetic sense throughout art history. In order to elucidate Minamoto’s “aesthetics of autumn flowers”, this paper will attempt to clarify the reason why Minamoto regarded the Fujiwara period as the beginning of Japanese art. This will be done by analyzing “the artistic will” in order to see if there is any possible relation with Minamoto’s decision to regard the Fujiwara period as the departure point for Japanese art.
内容記述: 東アジアの言語と表象
資料種別: Departmental Bulletin Paper
URI: http://hdl.handle.net/10112/9904
ISSN: 2187-4395
書誌レコードID: AA12712795
著者版フラグ: publisher
出現コレクション:文化交渉 : 東アジア文化研究科院生論集-第3号

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